22 september 2023

Fredagsmys

Oj, vad tiden går fort, redan fredag igen! Har haft ännu en bra dag idag. Yoga efter frukost, lek med Lo och Tuva en stund i eftermiddag. Varit på stadsbiblioteket och hämtat en bok jag reserverat, sedan en sväng in till COOP där jag handlade lite kex, ostar m.m. till mitt fredagsmys.

Men... jag förstod att det skulle komma nu eftersom jag tidigare haft fullt upp med att styra upp mitt liv. Nu när jag äntligen har landat och allt ordnat sig så bra så kommer det över mig. Jag har förstått att det skulle ske, så jag är förberedd, nu när jag kan pusta ut i lugn i ro, när stressen över min egna situation är borta, jag visste att det skulle bli så och jag låter det vara som det är, eftersom det är helt naturligt och det känns bra på ett sätt ändå. Ja, jag saknar honom och det kommer över mig som en våg ibland, känner att det är helt normalt, en naturlig reaktion på det som varit. Jag är samtidigt glad och tacksam över att jag är där jag är, att jag tog mig hit, att jag lyckades sälja huset, packa ihop vårt hem, flytta, att jag kunde bo hos Arwid med familj i väntan på tillträde till mitt nya hem, att allt ordnade sig så bra och att jag blev fri från allt. Det är jag obeskrivligt tacksam över. Jag har fått möjlighet till en omstart och jag tar tacksamt emot mitt nya liv i Varberg med allt vad det innebär. Tack! 

Nu lyssnar jag på Kim Larsen och Gasolin och tänker på J och som det var när han var fullt frisk, mådde bra och allt var bra.

Ha en fin helg allesammans! Ta hand om Er själva och varandra!  

Inga kommentarer: