26 september 2023

Inget särskilt

Gick min dagliga promenad-runda efter frukost idag. Rundade fästningen och sedan tillbaka, det blev nästan 10000 steg. Går snabbt och blir svettig, det var varmt också, fick ta av tröjan och gå i kortärmat. En dam med en liten hund stannade och pratade. Hunden hon hade med sig var lite ettrig men samtidigt glad och nyfiken på mej. Damen, som kanske var i min ålder, berättade att hunden tidigare bott i ett missbruks-hem men numera var omplacerad hos henne. Ja, här stannar folk och pratar ibland när man möts =)
 
Igår gjorde jag förutom promenad även några cykel-turer. Hade med kameran när jag framåt kvällen cyklade utmed Apelviken mot Södra Näs, där det finns kor i en hage.
Fotade några små fina hus också, i det mjuka kvälls-ljuset. Det var en vacker kväll men blåsten var kylig.
Igår eftermiddag blev jag av med den stora kombinerade tvättmaskinen och torktumlaren i mitt badrum. Det kom ett par som köpte den och bar ut den från lägenheten. Förstår inte riktigt hur de klarade att "baxa" ner den två våningar och sedan in i deras bil. Men de swishade, tackade så mycket och åkte iväg sedan, hem till Borås. Så skönt för mej att ha lite mer plats i badrummet nu.

Har även lagt ut den här lampan till försäljning nu. Den känns lite för stor i mitt lilla kök, behöver ingen taklampa där. Känns bra att sälja det man inte längre behöver. Men, än så länge ingen köpare.

Den här veckan har jag inget särskilt planerat förutom klippning och slingor på torsdag eftermiddag. Funderar på att ta cykeln till butik där jag kan köpa bra regnkläder att cykla i. Kanske sätter jag upp några tavlor här i mitt hem, vi får se. 

Känner att jag tycker jätte-mycket om min lägenhet och området här, känns väldigt mysigt och lugnt. Trivs också med staden Varberg och den fina naturen. Vilken tur att jag hamnade just här!   

Inga kommentarer: