05 september 2023

På stranden

I eftermiddag var jag på stranden i Lilla Apelviken tillsammans med Arwid, Lo och Tuva (Lotta gör sin VFU på MVC i Mölndal). Jag hade med mellis till oss alla, mackor, yoghurt, frukt, kex, kakor (som jag bakade igår kväll), vatten, festis och kaffe.

Det kändes som att vara utomlands, sol som värmer på stranden, stora vågor i havet. Vi lekte i sanden, gick i strandkanten där vi hittade fina snäckor och stenar, Lo och jag badade i de stora vågorna.
Så mysigt att kunna ta cykeln till stranden och vara tillsammans några timmar. Helt fantastiskt underbart!
Vi gick upp mot Kusthotellet (som ligger alldeles intill stranden) där vi provade deras hängmattor en stund.
Efter några timmar på stranden var det dags för Arwid, Lo och Tuva att cykla hemåt och äta kvälls-mat. I morgon är det jobb och förskola för dem igen. Vi hade en underbart fin och härlig eftermiddag på stranden =)
När jag kom hem från stranden hade jag ett paket att hämta. I paketet var det något jag längtat efter, mina favorit-te från Teboden David Carlsson i Linköping. Jag mailade en beställning till dem häromdagen och två dygn senare landade paketet här i Varberg. När jag öppnade paketet spreds en ljuvlig te-doft i mitt lilla kök. Gjorde mig en kopp te på direkten, mmmm vad gott.
 
Vilken underbart fin dag idag, tänk att man kan ha det så här bra!

Hoppas att alla ni därute också haft en fin tisdag idag!  

Inga kommentarer: