23 september 2023

Målar kök och säljer tvättmaskin

Efter min lördags-frukost gick jag min motionsrunda utmed havet. Idag var det så höga vågor att det skvätte upp på strandpromenaden. Härligt!

När jag kom hem efter promenaden kom Arwid och Lo med lite målargrejer som jag fick låna av dem, en stege, täck-papp, tejp, penslar, spackel, sandpapper, m.m. För ett tag sedan föreslog Arwid att jag skulle måla lite i köket. Vi tyckte att det såg lite hårt ut med allt vitt på väggarna, det behövde mjukas upp lite för att skapa en mer hemtrevlig känsla. Färg fanns i mitt källarförråd, som de förra ägarna lämnade kvar när de hade målat väggarna i vardagsrummet. Jag har målat väggar tidigare men aldrig varit helt själv i ett måleri-projekt. Jag började med att lägga ut papp på golvet, sedan tejpa omkring lister och upp mot taket. Jag spacklade över några fula hål i väggen och slipade. Sedan var det bara att börja måla, kändes lite läskigt först men samtidigt kul och spännande. Ser ut att bli fint!

Nu har jag målat en  omgång, kanske behöver jag måla en gång till, får se hur det ser ut i morgon och om färgen räcker.

 Det verkar också som jag lyckats sälja tvättmaskinen i mitt lilla badrum. Paret som sålde lägenheten till mej köpte denna kombinerade tvättmaskin och torktumlare men jag känner absolut inget behov av den. Tvättstugan i huset är jättefin med två stora tvättmaskiner, torktumlare och torkskåp. I morgon eftermiddag kommer någon och köper den av mig. Ska bli jätteskönt att bli av med tvättmaskinen, nu kommer jag få mycket mer plats till något annat, kanske ett skåp för förvaring, handdukstork, ny duschvägg.

Ha en fin lördagskväll allesammans!

Inga kommentarer: