07 september 2023

Trivs, njuter och har det bra =)

Innan jag flyttade hit till Varberg förstod jag att det skulle vara härligt och mysigt att bo här men... att det skulle vara så här superfint som det är nu visste jag inte. Det känns som att vara utomlands med solen, värmen, stränderna, havet, alla människor som är ute vid havet på kvällarna. Den här bilden tog jag igår kväll när jag var på stranden i Lilla Apelviken.

Hade med lite kvälls-fika till stranden igår. Så skönt och ro-givande att sitta i kvälls-solen, titta ut över havet och låta tankar komma och gå. Tänk att jag bor här nu och har det så bra! 

Vilket härligt ljus det är på stranden! Den här bilden tog jag innan jag packade ihop och cyklade hemåt.

Ikväll har jag gått min motionsrunda och samtidigt tittat på solnedgången över havet. Jag går först över Hästhagaberget, sedan strandpromenaden utmed havet, jag går till Varbergs fästning där jag vänder och går tillbaka. Det blir c:a en timmas rask promenad med ungefär 10 000 steg.

Wow, vilken utsikt! Dessa vackra solnedgångar vill man verkligen inte missa.

På Hästhagaberget blommar ljungen nu. Ja, det var en vacker motionsrunda ikväll. 

Idag har jag fixat lite här hemma, har tagit bort emballaget på mina tavlor och ställt fram dem men... jag önskar mej i födelsedagspresent att få hjälp att hänga upp dem. Detsamma med gardinstänger, behöver köpa några men sedan behöver jag hjälp med att få upp dem. Gardiner har jag sedan tidigare =) Har börjat kolla lite på golv till balkongen, trätrall som klickas ihop till ett golv. Ja, det är lite som behöver fixas men det mesta är i ordning. Vad har jag gjort mer idag? Pratat med vännen Biggan i tfn, lagat mat, varit i staden och shoppat lite som behövdes till mitt hem, motionsrunda ikväll. Dagarna går fortfarande nästan för fort.

Inga kommentarer: