27 augusti 2024

En underbart fin sensommar-tisdag

Något som är väldigt bra med pensionärslivet är att man kan ligga kvar i sängen och "dra sig" en stund när man vaknat på morgonen, man behöver absolut inte rusa upp direkt. I morse gick jag upp vid 7.30 och drack mitt morgonkaffe. Sedan åt jag frukost och därefter tog jag en dusch. Framåt förmiddagen cyklade jag iväg till min frisör där jag hade tid för klippning. Min frisör har salong både inne i Varberg och i hamnen i "Läjet". Idag hade jag min tid bokad i "Läjet". Jag tog cykelvägen utmed havet både dit och hem. På hemvägen stannade jag i Apelviken och tog bilder med mobil-kameran. 

Vilket härligt ljus det var idag med strålande sol över strand och hav. Inte så konstigt att jag älskar att bo här =)

När jag kom hem efter frisörbesöket fixade jag lunch. Hade lite rester från igår som smakade lika bra idag.

I eftermiddag packade jag badväskan och cyklade till Kåsa-stranden. Så skönt att vara på stranden i sol och värme och höra vågorna som rullar in mot stranden. Efter några timmar på stranden blev jag badsugen. Det var lite kallt till en början men så skönt och uppfriskande att bada. Så skönt att vara ledig och kunna njuta av sol och bad när det är fint väder.

Bredvid mig på stranden var de här två fjädrarna nerstuckna i sanden. De såg fina ut! 

Vilken fin sensommar-tisdag idag! Ja, det är fortfarande helt otroligt fantastiskt att få ha det så här bra. 

Det är nu snart ett år sedan jag flyttade in i min lägenhet här i Varberg. Jag trivdes från första stund, direkt när jag klev in i lägenheten. Trivs med mitt hem, med Varberg, med närhet till hav och strand och framför allt närheten till de som betyder allra mest och ni vet vilka det är - Adam, Arwid, Lotta, Lo och Tuva. Det är tack vare dem som jag hamnade här i Varberg och det var Lotta som hittade min lägenhet.

Att ta beslutet att flytta hit från Mjölby har känts rätt hela tiden, men har samtidigt varit omvälvande och en enormt stor förändring. Jag är så glad att jag vågade, att jag litade på min magkänsla och följde mitt hjärta trots att inte veta hur det kommer gå eller hur det kommer bli. Jag har haft världens bästa stöd, pepp, omtanke och hjälp på olika sätt från gänget här, ni vet vilka de är.

Ibland får jag frågan om jag längtar tillbaka till Mjölby. Nej, jag längtar inte till Mjölby. Jag saknar förstås vännerna men jag saknar inte platsen Mjölby. Som tur är kan man hålla kontakt med sina vänner ändå, på olika sätt, trots att jag flyttat.

Hoppas att ni har det bra allesammans! Önskar alla en fortsatt fin sensommar-vecka!

Kram från bloggerskan 💛

Inga kommentarer: