24 augusti 2024

Mysig lördag med besök

Har haft en supermysig och fin dag idag med besök av mellansyrran Berith med man Anders. 

Jag promenerade in till Varberg city där jag mötte Berith och Anders när de kom i bilen. De är hundvakt hos sin yngsta dotter i Frillesås i helgen och då passade det bra att vi kunde ses idag =)

Vi gick först en runda på torget och sedan till bokhandeln och några andra butiker. Därefter promenerade vi till Fästningsterassen där vi lunchade. Sedan vidare hem till mej och då fick jag en jättefin inflyttnings-present av dem, den jätte-fina ljusstaken som står på bordet. Den lyser så fint!

Sedan behövde Berith och Anders åka tillbaka till hunden som var ensam hemma.

Det var jättekul och mysigt att vara tillsammans idag!

När vi var på torget idag köpte jag en matta till köksgolvet. Har haft en grå matta i köket som är fin men jag kände för lite mer färg. Denna matta i brunt och rosa är som gjord för mitt kök. Köpte den på torget av damen som själv vävt den.

En riktig hederlig och alldeles äkta trasmatta =)

Så fint det blev!

När Berith och Anders hade åkt gick jag min motionsrunda med invigning av nya tränings-skorna. Mina gamla var utslitna och hade gått sönder, har säkert gått många, många mil i dem.

Ha en fin lördag-kväll allesammans!

Inga kommentarer: