26 augusti 2024

Mysig måndag med besök

En superfin och rolig måndag har jag haft =) Arwid, Lotta, Lo och Tuva kom hit på lunch idag. Jag hade fixat vegetariska medelhavsbiffar, till dessa åt vi ugnsbakade rotfrukter med smulad fetaost, en sallad, min egen inlagda gurka och en kall sås gjord på turkisk yoghurt, hackad paprika, rödlök, tomat och lite kryddor. Det smakade bra och alla åt med god aptit. Till kaffe på maten blev det en liten kaka och glass. Efter maten åkte Arwid tillbaka till sitt kontor, Lotta och barnen var kvar hos mej hela eftermiddagen. Tuva sov en liten stund och då satt Lo och jag och ritade och vi lekte med Barbie-dockorna. När Tuva vaknade gick vi ut på lekplatsen. Framåt 16.30-tiden var det dags för Lotta, Lo och Tuva att åka hem. Så mysigt att vara tillsammans, leka och prata!

Tog inte enda bild idag när Arwid, Lotta, Lo och Tuva var här. Har faktiskt inte enda tanke på kameran eller mobilen när de är här, har fullt upp med lek, mys och en massa att prata om.

Tog därför några bilder här hemma ikväll att ha till detta blogg-inlägg.

I morgon förmiddag har jag klipp-tid, underbart. För övrigt har jag inte så mycket planerat i veckan. På lördag ska jag träffa Adam i Göteborg =) Då lunchar vi på stan, troligen på "Fiskbar 17" på Magasinsgatan. Då kan det bli ett besök på "Norrgavel" också, som ligger precis intill. Sedan blir det fotoutställningen "Planket".

Det finns verkligen hur mycket som helst att vara glad och tacksam över!

Ta hand om Er och ha det bra!

Kram från bloggerskan 💛

Inga kommentarer: