12 augusti 2024

Lyx-tillvaro

Igår eftermiddag kom Arwid, Lo och Tuva hem till mej (Lotta jobbade). Vi var ute på lekplatsen en stund, soligt och fint men vilken blåst. Sedan gick vi in till mej och åt middag. Hade förberett maten i förväg så det gick ganska snabbt att fixa det sista. Jag bjöd på torsk med grönsaker/rotfrukter i foliepaket, till detta åt vi potatis, broccoli och en kall örtsås. Hade även fixat en rabarberpaj med vaniljsås till dessert. Alla åt med god aptit, härligt. Framåt kvällen cyklade Arwid hem med barnen i lådcykeln. Idag har både jobb och förskola börjat igen.

I morse fick jag hem en storköpsleverans från COOP. Så härligt att fylla på i kyl, frys och skafferi. I eftermiddag hade jag bokat tvättstugan. När jag var klar med tvätten tog jag cykeln till fina Kåsa-stranden. Låg på en filt i solen och tog ett långt bad i havet. Ingen blåst idag =) Helt underbart skönt! Känns som jag lever i en lyx-tillvaro!

I morgon är jag bjuden på lunch på Joels Brygga i Läjet. Det är min arbetsplats Läjeskliniken som bjuder alla medarbetare inkl. timanställda på lunch. Jag tar cykeln dit i morgon, det ska bli kul och trevligt.

Kul när det händer lite av varje, ibland skönt att relaxa och ta det lugnt men vill gärna ha lite på g känner jag =)

Dagens bilder är tagna med mobilkameran på Kåsa-stranden ikväll

Önskar alla mina fina blogg-besökare en fin vecka! Ha det gott allesammans!

Stor kram till Er alla från bloggerskan 💙

Inga kommentarer: