30 augusti 2024

Livskvalitet

Hade ännu en supermysig, rolig och solig dag igår. Varmt var det också, väldigt varmt. Cyklade till Lotta, Lo och Tuva på förmiddagen (Arwid jobbade). Direkt när jag kom ville Tuva att jag skulle läsa saga och Lo ville att vi skulle rita. Tur att man är en super-farmor och fixar att både läsa och rita samtidigt =) Vi var ute i skuggan i trädgården och lekte, vi åt lunch i uterummet och vi lekte ännu mer. Sedan cyklade vi till Södra Näs Havsbad, Lotta cyklade med barnen i lådcykeln. Vid havet var det svalkande, sköna vindar. Vi lekte i sanden på stranden och vi badade. Arwid kom till stranden när han hade jobbat klart. Så mysigt - högsta nivå av livskvalitet!

Ja, livet är härligt! Det är precis så här jag vill leva mitt liv!

Idag har jag haft en hemma-dag, tagit det lugnt, städat, plockat in blommor från odlingslådan, pysslat om mitt hem och haft en bra dag. Har även tagit en motionsrunda, gick min vanliga runda och avslutade med...

... fotbad i havet i de skummande vågorna. Så skönt det är att ta av tränings-skorna, gå barfota i sanden och rakt ut i havet. Det är livskvalitet, på hög nivå.

I morgon väntar en ny rolig och solig dag, med Adam i Göteborg.

Bloggerskan önskar alla en fin sensommar-helg! Njut och ha det så bra ni kan!

Kram till Er alla 💙💛💙💛

Inga kommentarer: