14 augusti 2024

Sol och bad m.m.

Idag var jag på plats på stranden redan kl. 10.00. Hade med filt, bok, lunchmackor med stekt ägg och en flaska vatten. Även badkläder och handduk förstås. Så härligt att vara ledig och kunna njuta av det fina vädret.

Det är bl.a. det här jag menar med lyx-tillvaro, att landa på stranden efter 5 min på cykel. Jag var kvar på stranden i c:a tre timmar, vilket är max för mej. Badade två gånger och var kvar i vattnet länge. Så härligt och rogivande att simma omkring i havet. Vattnet var klart och fint idag, hörde någon säga att det var 19 grader i vattnet. Men som sagt, efter tre timmar i solen på stranden cyklade jag hemåt. Älskar att bo så här nära hav och strand =)

Igår förmiddag tog jag cykeln till restaurangen "Joels Brygga" som ligger vid hamnen i Läjet. Vi var 16 personer från Läjeskliniken som blev bjudna på lunch. Maten ljuvligt god som vanligt. Trevligt att bli bjuden på lunch!

När jag kom hem igen efter lunchen somnade jag en stund i soffan. Min hjärna har fortfarande lite svårt för restaurangmiljö med mycket prat och ljud från olika håll. Det har blivit mycket, mycket bättre men skönt ändå att sova en stund och vila hjärnan.

Bilden ovan är Joels Brygga från småbåtshamnen

Framåt kvällen längtade jag ut så jag cyklade iväg mot berget där fyren står. Vilken underbart vacker kväll!

Jag hade med en bok men jag ville hellre bara sitta på min filt och titta på utsikten.

Tog några bilder med kameran i mobilen, fin-kameran var kvar hemma.

Oj, bloggerskan fastnade på bild, oredigerad med alla rynkor i behåll. 

Är så otroligt tacksam och glad över att jag får vara med i livet och åldras här på denna vackra plats =)

Här får jag uppleva så mycket som jag tidigare bara drömde om. Att bo nära Adam, Arwid, Lotta, Lo och Tuva, att ha nära till strand, hav och bad, vackra natur-upplevelser osv. 

Livet var omtumlande och kaotiskt en period, mina upplevelser har jag med mig i "bagaget". Men... är som sagt så helt otroligt tacksam över att allt ordnade sig så bra efter allt som var.

Älskar den här platsen på berget hos fyren.

Nu ska jag ta hand om min lilla strykhög och sedan får vi se vad jag hittar på.

Inga kommentarer: