16 augusti 2024

Fredag på Granitvägen

Idag är det inomhus-väder med ösregn utanför men framåt eftermiddagen ska det bli solsken igen =) Har veckostädat mitt hem nu på förmiddagen så här doftar det såpa och rent.

Känns bra att jag igår eftermiddag och tidig kväll var på stranden en stund, tog även ett kvällsdopp i havet. Snart är kanske badsäsongen slut och jag vill ta tillvara på varje möjlighet till ett bad innan det är för sent. En del badar ju året runt men där är jag inte än...

Igår pysslade jag om mina blommor på balkongen. De som klarat sig bäst på min balkong är lavendel, palettblad, murgröna, pelargon och denna fina stjärnöga. Verbena, million bells och fuchsia trivdes inte alls, tror det blev alldeles för varmt för dem i eftermiddags- och kvälls-solen. Min tomatplanta har klarat sig bra men behöver vattnas två gånger dagligen.

Det var allt för idag! Ha en trevlig helg nu allesammans!

Kram till Er alla från bloggerskan 💚

Inga kommentarer: